Jak rozwiązać światowy problem z tworzywami sztucznymi: Przywrócić mleczarza
W związku z wiadomością, że UPS dołączył do projektu Loop, przytaczamy poniżej ciekawy artykuł o tym przedsięwzięciu. Jest to tłumaczenie tekstu Danielle Wiener-Bronner z CNN Business.
„Jest początek lat sześćdziesiątych. Dziewczyny omdlewają przez Beatlesów, Sean Connery gra Jamesa Bonda, a Stany Zjednoczone ogarnia rewolucyjny trend: PLASTIK.
Plastik ma wkrótce swój przełomowy moment w przemyśle spożywczym. Plastikowa butelka na mleko zwłaszcza jest o krok od startu: „Potencjał rynkowy jest ogromny” – zauważa New York Times.
Dla amerykańskich rodzin, z których jedna trzecia nadal otrzymuje mleko od mleczarza, plastik jest cudownym opakowaniem. Jest lżejszy niż szkło. To się nie psuje. W przeciwieństwie do papierowych kartonów, jest półprzezroczysty. Możesz zobaczyć ile płynu pozostało w butelce. Z plastikowym pojemnikiem wszyscy wygrywają.
Z wyjątkiem mleczarza. I, jak się okazało, planety.
Tworzywa sztuczne zagrażają zdrowiu planety i jej mieszkańców i nie znikają.
Procter & Gamble, Unilever, Nestlé, PepsiCo, Danone, Mars Petcare, Mondelēz International i inne – jedne z największych na świecie firm produkujących dobra konsumpcyjne – są partnerami w zakresie potencjalnego rozwiązania problemu ograniczenia przyszłych odpadów. Pracują razem nad projektem znanym jako Loop, ogłoszonym na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos w Szwajcarii we czwartek [31 stycznia br. -TE]. Oferuje konsumentom alternatywę dla recyklingu – system, który w dzisiejszych czasach nie działa dobrze.
Aktualnie partnerzy przystępują do fazy testowej. To eksperyment, który rozpocznie się w maju na kilku tysiącach konsumentów w Nowym Jorku i Paryżu, z planami ekspansji do Londynu jeszcze w 2019 r. A Toronto, Tokio i San Francisco – w 2020 r.

Torba z serii Loop (Mark Kauzlarich dla CNN)
Projekt Loop to nowy sposób na zakupy, oferujący około 300 produktów – od detergentu Tide do szamponu Pantene, lodów Häagen-Dazs po płyn do płukania Crest – wszystko w opakowaniach wielokrotnego użytku. Po użyciu produktów klienci umieszczają puste pojemniki w torbie Loop na progu domu, za drzwiami mieszkania. Pojemniki są następnie odbierane przez serwis dostawczy, oczyszczane i ponownie napełniane, a następnie wysyłane do konsumentów.
Innymi słowy, jest to mleczarz XXI wieku – po to, by uratować świat przed jednorazowymi tworzywami sztucznymi.
Może.”
Oby.

Kurier UPS z dostawą Loop
Źródło: CNN, UPS
Podobne artykuły:
Dodaj komentarz