Shell postawił na opływowe kształty

Shell Lubricants i AirFlow Truck Company połączyły siły, aby opracować naczepę typu Starship o bardzo niskim zużyciu paliwa klasy 8 i wysłali ją z wybrzeża na wybrzeże, aby przekonać się, jak efektywny energetycznie może być transport drogowy towarów.

Starship jest innowacyjnym, istotnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji i zwiększenia ogólnej wydajności i oszczędności paliwa w sektorze transportu. Ta ciężarówka nowej generacji ma niestandardową, aerodynamiczną konstrukcję i ma na celu zademonstrować poprawę zużycia paliwa w pojazdach klasy 8 przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO 2.

Nieco danych technicznych
Aerodynamika:
Indukowana w 100% hiper-aerodynamiczna kabina z włókna węglowego.
Aktywna kratka chłodnicy (grill) (aktywne w oparciu o temperaturę w celu maksymalizacji aerodynamiki i maksymalizacji wydajności).
Wydajność:
Hybrydowy elektryczny system osi w celu zwiększenia mocy podczas przechodzenia na wyższe biegi.
Niestandardowy automatyczny system pompowania opon, zapewniający stałe ciśnienie w oponach i optymalną oszczędność paliwa.
Konfiguracja osi downspeed zapewnia lepszą wydajność i siłę ciągu.
5000 watowy układ słoneczny ładuje i magazynuje energię dla normalnych komponentów elektrycznych.
Technologia od Shella dla Starship :
Wykorzystuje w pełni syntetyczny olej silnikowy Shell Heavy Duty.
Shell Rotella DEF Diesel – płyn wydechowy i Shell ROTELLA Extended Life Coolant utrzymują najwyższą sprawność silnika i układu chłodzenia.
Olej przekładniowy Spirax S6 GXME 75W-80, olej spiralny różnicowy Spirax S5 ADE 75W-85 i olej napędowy Spirax S6 GME 40 zapewniający wydajność i ochronę.

Projekt zwieńczyła sześciodniowa jazda testowa na trasie z jednego wybrzeża na drugie (3700km), z metą w Jacksonville w stanie Floryda pod koniec maja 2018 roku.

Rezultaty testu

Północnoamerykańska Rada ds. Efektywności Transportu (NACFE) zarejestrowała i zatwierdziła wyniki przejazdu Starship. Ciężarówka osiągnęła 178,4 ton-mpg dla FTE, co jest bardziej odpowiednią statystyką do oceny energochłonności związanej z przenoszeniem ładunku z punktu A do punktu B, ponieważ łączy on wagę przenoszonego ładunku z ilością zużytego paliwa.

Ciężarówka Starship miała całkowitą średnią oszczędność paliwa 8,94 mpg (17,227 km / gal), w porównaniu do średniej gospodarki paliwem USA dla ciężarówek transportowych 6,4 mpg (12,3 km / gal). Najlepsza oszczędność paliwa osiągnięta podczas jazdy wyniosła 10,2 mpg (19,7 km / gal).

Ostateczna masa całkowita ciężarówki i ładunku była zbliżona do 73 000 funtów (33 120 kg), czyli o 28% w stosunku do średniej całkowitej masy pojazdu 57 000 funtów (25 855 kg) w przypadku amerykańskiego pojazdu ciężarowego klasy 8. Ładunek 39 900 funtów (188,098 kg) miał 77% masy w stosunku do średniej ładowności w USA 22 500 funtów (10 205 kg) i składał się z ekologicznego materiału przeznaczonego do budowy sztucznej rafy morskiej na Florydzie.

Jeśli chodzi o obliczanie szacunkowego poziomu CO2, jeśliby wszystkie ciężarówki w USA (około 2 miliony) osiągnęły ogólną oszczędność paliwa i wyniki EPC takie, jak Starship , Amerykanie emitowaliby około 229 milionów ton CO2 rocznie mniej do atmosfery. Redukcja o 229 milionów ton odpowiadałaby 60% redukcji emisji CO2 z amerykańskiej floty samochodów ciężarowych.

Źródło: Shell, SAE International

2018-06-18T14:32:49+00:00 Czerwiec 18th, 2018|Bez kategorii|0 Comments

Dodaj komentarz