Od kilku lat zachwycamy się postępującym rozwojem nowoczesnych pojazdów o napędzie elektrycznym. Producenci prezentują coraz to nowe wersje samochodów zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i dla transportu zbiorowego. Raport Bloomberg Energy Finance podaje na przykład, że za 7 lat liczba autobusów elektrycznych eksploatowanych w świecie potroi się. To dobre prognozy dla środowiska, spadnie ilość uwalnianych do atmosfery spalin. Zwłaszcza wielkie aglomeracje odetchną, jest to niewątpliwie słuszny kierunek dla rozwoju transportu drogowego.
Jednakże, jest i druga strona medalu. Problemem stanie się utylizacja zużytych akumulatorów. Już dzisiaj postępowanie z nimi regulowane jest ścisłymi przepisami, a utylizacją zajmują się specjalistyczne firmy. Wielkie firmy samochodowe, inwestujące w nowoczesne technologie nie omijają, na szczęście tego problemu.
W 2015 roku koncern Mitsubishi wraz z Electricite de France, Forcee Power i właścicielem Peugeot Citroen stworzyli projekt, w którym system magazynowania energii o wysokim napięciu (330 woltów), zbudowany będzie z wykorzystaniem zużytych akumulatorów pochodzących z elektrycznych modeli Mitsubishi i-MiEV, Peugeot Ion i Citroen C-Zero.
![energia w recyclingu](http://transport.ekorecycling.pl/wp-content/uploads/2018/02/0131-02-300x183.png)
Akumulatorowy magazyn energii
Niedawno (początek 2018) także Toyota i Chubu Electric Motors ogłosiły wspólny projekt uwzględniający wykorzystanie zużytych akumulatorów (z pojazdów elektrycznych i hybrydowych) w systemie magazynowania energii.
Dodaj komentarz